Augment de preus i Professors

Informació sobre els augments de matrícula pel curs 2012-13 i els acomiadaments dels professors de l'ETSAV

ASSAMBLEA 26.04.2012

Augment de preus de matrícula del ministeri

Augmentaran els preus de matrícula fins al 25% de cost real, això suposa un 66% d'augment respecte el què es paga actualment:

1r i 2n cicle: de 16.71€/ Crèdit a 27.74€/crèdit

Grau: de 21.46€/ crèdit a 35.62€/crèdit

I el cost anirà augmentant a mesura que es repeteixi, fins arribar al 100% del cost real a partir de la quarta matrícula d'una assignatura: 165€/crèdit.

Si et vols calcular el preu de la matrícula pel curs que ve, pots usar la calculadora que han fet una companys de la FIB expressament per a la UPC:

Professors de l'ETSAV

A l’ETSAV ja s’ha començat a reduir professors (PDI). Però això només és el principi. De cara al curs vinent es preveuen acomiadar entre 20 i 30 professors més.

Des de la DEAV creiem que és el moment idoni per fer sentir la nostre veu! Al cap i a la fi qui rep  l’ensenyament d’aquests professors som nosaltres, i som nosaltres qui hem de triar com volem que sigui la nostre universitat i l’ensenyament que rebem.

A la comunitat universitària hi ha, principalment, dos tipus de professorat; els titulars (funcionaris) i associats (contractats). Els titulars són professors que han realitzat unes oposicions i aprovant-les s’han assegurat un lloc dins aquesta comunitat. Els professors associats acostumen a tenir un perfil d’arquitecte que esta vinculat a un despatx i que dedica part de la seva jornada laboral a venir a l’escola a donar classe. Tenen un contracte que es renova d’any en any. Hi ha diverses categories d’associats.

Amb això, des de la DEAV, intentant vetllar pels interessos del estudiant i el futur de la nostre carrera, proposem, seguint uns criteris, intentar qualificar aquells professors als quals és més interessant/important mantenir dins l’ETSAV i aquells qui creiem que podrien ser prescindibles, sempre dins d’uns criteris objectius i impersonals.

Punts a tenir en compte per avaluar al professorat:

1. Creus que es bon professor?
  2. Puntualitat i assistència a classe
  3. Està actualitzat en les TIC (mitjans informàtics)?
  4. Materials docents: els actualitza i comparteix, dóna bibliografia que correspon amb el temari...
  5. Té una dedicació equitativa amb tots els seus alumnes?
  6. Té respecte pels seus alumnes?
  7. Marge d’abandonament o suspesos en les matèries que imparteix.
  8. Innovació docent: renova i actualitza la seva matèria.
  9. S’explica bé?
  10. Es receptiu als dubtes dels alumnes?
  11. Creus que és desmotivador?

A continuació es presenten tots els professors que imparteixen classes a l’ETSAV, distribuïts per departaments, i senyalant amb negreta als que són titulars.