Història de l'Escola

Fundació

L'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura del Vallès, pertany a la Universitat Politècnica de Catalunya i va ser construïda al 1973. Situada a Sant Cugat del Vallès, a 45 minuts del centre de Barcelona.

El nostre edifici té una superfície total de 8750m2 i està situat en una zona residencial de Sant Cugat del Vallès a uns deu minuts a peu de l'estació de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya.

L'edifici està dotat d'aules de taller, sales de dibuix, d'informàtica, seminaris, una biblioteca de 14.000 volums, una Sala d'Actes amb capacitat per a 300 persones, un Taller de Maquetes i un Centre de Càlcul-Laboratori d'Aplicacions Informàtiques a l'Arquitectura, a més a més del despatx de l'Univers i de la Delegació per resoldre els possibles dubtes que et sorgeixin.

Des de la seva creació, ha estat voluntat de l'escola aprofitar, mantenir i potenciar una sèrie de trets característics que la caracteritzen respecte a la resta d'escoles de l'estat:

• la seva mida: reuneix un col·lectiu de 1100 estudiants i 120 professors, el que fa possible la relació i facilita l'intercanvi.
  • la singularitat del seu Pla d'Estudis (1993), amb la introducció dels Tallers d'Arquitectura i Projectes (TAP), espais pedagògics de trobada entre l'assignatura de Projectes i la resta d'assignatures del curs. En alguns dels Tallers dels cursos superiors es treballa sobre temes reals, fruits de convenis amb diferents ajuntaments.

Aquestes característiques fan possible portar a terme l'ensenyament de l'Arquitectura d'una forma àgil i diferent, facilitant la incorporació de nous temaris i mètodes pedagògics.

Per altra banda, immersa en el procés d’adequació a l’Espai Europeu d’Educació Superior, l’ETSAV explora com adaptar els estudis que imparteix a aquesta nova estructura. L’especialització que caldrà oferir mitjançant Màsters i la formació contínua al llarg de la vida són aspectes en els quals s’està treballant des dels diferents estaments que formen el Centre.

A més de la seva activitat docent, l'escola facilita la incorporació dels estudiants a les pràctiques professionals mitjançant l'establiment de Convenis de Cooperació Educativa i de treball amb institucions públiques i privades, que puguin tenir aplicació docent directa o implicar un enriquiment mutu.

Directors

Carles Fochs Alvarez1979-1981Fundador i primer director de l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura del Vallès. Instal·lada inicialment als pavellons de la Mancomunitat entre Sabadell i Terrassa
Antonio Font Arellano1981-1984Inicià la tasca de buscar un nou emplaçament per a instal·lar l'escola. Va realitzar la difícil tasca de negociar amb ajuntaments del Vallès fins a trobar l'actual emplaçament a Sant Cugat del Vallès.
Jaume Avellaneda Diaz-Grande1984-1990Va materialitzar la idea del trasllat amb un concurs d'arquitectura (guanyat per Lluís Nadal) per la nova escola. En va ser el director durant la construcció de la primera fase.
Xavier Monteys Roig1990-1996Inaugurà la primera fase, així com va construir la segona fase, completant l'edifici principal. A més a més es va elaborar el nou Pla d'estudis, Pla del 93. Lligat amb això va crear el Curs d'Introducció a l'Arquitectura.
Miguel Usandizaga Calparsoro1996-1999Va consolidar el Pla del 93. Així com també va continuar fent campus amb la millora de la urbanització de la parcel·la i sobretot la construcció de l'Aparcament. També possibilitar l'Informe MIES (estudi sobre l'impacte ambiental de l'ETSAV).
Ricard Pié Ninot1999-2002Va iniciar un procés de canvis en l'ensenyament, consolidant sobretot els TAPs IV i VI. També va ser l'ideari del CRiTT (Centre de Recerca i Transferència de Tecnologies). En va fer un concurs d'Arquitectura per a Consolidar el Campus.
Ramon Sastre Sastre2002-2005Va treballar sobretot en la Internacionalització de l'ETSAV, fomentant convenis internacionals de mobilitat a més a més d'altres tractes. A més a més d'impulsar l'anglès a l'escola. Es van començar les obres per a fer el CRiTT.
Joan Puigdomènech Franquesa2005-2011Centrat molt en la gestió i consolidació del Campus va: acabar el CRiTT, fer el Pla d'estalvi energètic, ampliació de la biblioteca, Construcció dels Habitatges Universitaris. Durant el seu mandat es va elaborat el nou Pla d'estudis d'acord amb l'EEES: el Pla del 2010.
Víctor Seguí Santana2011-Inicia el seu mandat al juny del 2011, amb la clara convicció de consolidar l'ETSAV com a escola de referència. Per fer-ho vol potenciar els nostres trets distintius, així com afiançar màsters, doctorats i recerca.