Resum TAPs Lletra i Taller PFC

Tap de lletra tardor 2013-14

PTA: (antic G) Coordinadora: Magda Mària. I també Sílvia Musquera, Pablo Garrido i Helena Coch | títol: COMUNITATS HABITABLES | enunciat: COMPLEX RESIDENCIAL I CENTRE DE DIA PER A GENT GRAN | metodologia: unitats agregables i multiplicables, i posterior implantació al terreny (capital de comarca: coming soon on 4 weeks!) i addició de l’equipament en un edifici pre-existent. Importància de l’embolcall i materialització. Habitabilitat i Gestió de recursos: importància de la materialitat.  Gestió i accessibilitat. Acompanyat de 6 sessions teòriques.

PTB: (antic A) Coordinadora: Jordi Parcerisas, i també Antoni Paricio | CONSTRUCCIÓ DE LA FORMA | enunciat:  24h/ Escola de música i escola bressol/sala polivalent amb aparcament 2015 m2 a l’àrea de centralitat de Valldoreix | filosofia: “Less is more”. Les balenes són com són: grosses, 7 ppm... tenen la forma més eficient per ser balena, això es trasllada als edificis.  Lliuraments parcials i obligatoris. Molt tècnic. De caire urbanístic. Tenint en compte que l’escola bressol tanca a les 17h i que l’escola de música comença a les 17h, la idea és fer un ús continu de l’edifici i espai. Solar 6500 m2 aprox.  “La bellesa és l’esplendor de la veritat” (Plató).

PUC: (antic F) Coordinadora: Franc Fernández, i també Carles Llop i Rosa Rull | títol: ARQUITECTURA _PROJECTE URBÀ I TERRITORI |anunciat: PASSAGES_TERRITORI BESÓS, vinculat amb treball d’un institut de París | metodologia: mirar, observar, analitzar i treure conclusions. Tot és de tots.  Classes TIC: Textos Imatge i Concepte. L’emplaçament és al voltant de la desenbocadura del Besós i front marítim. Durant el curs es farà un Atlas/llibre sobre diversos punts de vista de l’emplaçament.

PTEE: (antic D) Coordinadora: Pere Fuertes, i també Andrés Martínez, Raimon Farré i Josep Pratdesaba | títol CONDICIONS TEMPORALS | enunciat: Reordenació del Moll amb noves condicions, centrant-se en la llotja del peix, confraria de pescadors i restauració (4700m2)| Moll de pescadors vell del port de Barcelona. Descobrir-hi el potencial arquitectònics de les edificacions i espais existents. Hi ha un Pla aprovat que preveu enderrocar i modificar la zona. Discussions al taller professors-alumnes. Midterm review amb professors externs. 3 lliuraments virtuals a atenena  i una entrega final virtual i en panells d’exposició. Cal fer la reforma que està aprovada?

PTEF: (antic B) Coordinadora: Santi Soto, i també Lluís Parramon, Raimon Farré i Carles Jaen (starring guest Joan Curós) | enunciat: Residència per a jubilats + zona comercial a Bejing | en col·laboració amb la universitat Tsinghua de Beijing. Metodologia: aprendre edificis públics, la sostenibilitat dels edificis, i la cota zero: fusió entre edifci i espai públic. L’emplaçament és un emplaçament molt ric i interessant amb preexistències. Hi ha 2 solars d’uns 2500m2 a escollir envoltats de infraestructures grans, edificis elevats i un gran parc. Gran importància urbanística, que és molt complexa. 4 entregues.

PCG: (antic C) Coordinadora: Xavier Perxas, i també Josep Giner, Enric Granell i Mariona Benedito | títol: Construir sobre el construït | enunciat: No hi ha programa, cal analitzar i treure conclusions pròpies. I de moment tampoc es diu l’emplaçament | Treball sobre edificis pre-existents i patrimoni arquitectònic. Edificis fortament condicionats pel passat i entorn. Què cal mantenir del pre-existent, ja que segons com el 80% de l’edifici ja està fet. Cal donar una “oportunitat” a edificis “obsolets”. La primera part és analitzar la pre-existència i Reconeixement. Taller propositiu. Proposta individual. Joc de pistes: Antoni Valls i Galí . 20*(P/Q)*21  PO 1433-C . 2 vinyetes gràfiques, un esquema i un logo okupa.

Es vinculen els dos tallers PUD i PCH: títol: The dark side of the moon (realitats ocultes a Collserola banda Vallès) | els tallers s’emmarquen en el 4CCIÓ juntament amb ETSAB, Salle i UIC.

PUD
: (antic E2) Coordinadora: Coque Claret, i també Dani Calatayud i Roger Tudó | títol: The dark side of the moon (vessant nord de Collserola) | enunciat: Acció i Relacions | Context, actitud proactiva, resposta proposta, útil, viable (Qui ho paga?), transformadora de la realitat propera, validable, possible, retorn social, preguntes, oportunitats, pensament estratègic, re-programació, treball en equip.

PCH
: (antic E1) Coordinadora: Xavier Vancells, i també Marta Serra i Claudi Aguiló | títol: Postindustrial Landscapes & The dark side of the moon (vessant nord de Collserola) | enunciat: postindustrial Landscapes a la zona | Cedric Price. Reciclatge urbà. Connectivitat. Reprogramació. Reconfiguració de l’espia públic. Reenergització, Eficència energètica. Buscar llocs concrets on actuar. Preferentment edificis industrials en desús. Hi  ha moltes bòbiles mig abandonades. Estratègies operatives. Intensificar paisatge industrial. Reciclar les infraestructures industrials. Potenciar l’àmbit d’actuació amb l’àmbit social: col·laboratiu, participatiu, comunitari....

TALLER  PFC: comença dimarts 17. Tant bon punt et matriculis se t’obrirà una assignatura a l’Atenea on cada matriculat hauria d’escriure la seva situació personal sobre el PFC perquè els coordinadors puguin conèixer la situació i organitzar les correccions i treball a taller.