Assemblea 3 d'abril

Ordre del dia:
- Debat de la situació actual de la UPC i presa de decisions

- Situació de la proposta de fusió de les dues escoles d’arquitectura

- Torn obert d’intervencions

S’explica la situació de la UPC en General

- El 19 d’abril es va aprovar finalment, pel Consell Social de la UPC, el pressupost 2013. Com a principals dades negatives implica: retallada de 30M€ del pressupost, acomiadament de 90 interins de PAS, acomiadament de 250 professors, i retallada del pressupost de les escoles.

- Hi va haver una gran assemblea de la UPC el divendres 22 de març, hi van haver unes 400 persones entre PDI, PAS i Estudiants. Es va debatre sobre la retallada de pressupost, i sobretot sobre els acomiadaments imminents de 90 PAS interins, i el futur acomiadament de 250 PDIs (professors associats que no es renovaran):S’acorda cridar a la Vaga indefinida a nivell de Tota la UPC fins que el Rector no dimiteixi.

- Desprès de reunir-se en comitè el dimarts 2 d’abril es va decidir plantejar a les escoles quina era la millor opció: vaga indefinida o concretar la vaga en dies i accions concretes. S’acorda baixar les propotes de vaga a cada escola i reunir-se en una gran assemblea el divendres 12 a les 12h al Vèrtex per debatre quines accions comunes es duen a terme.

- A l’ETSAB el professorat Associat ja van convocar vaga indefinida fins que no dimiteixin el seu director i el Rector. A aquesta vaga s’hi van sumar els estudiants mitjançant una votació per urna amb una alta participació del 25%. Havien de començar la vaga el dilluns 8 d’abril. Ara hem sabut que aplacen la vaga fins el dilluns 15

- S’explica que es van presentar 115 firmes de claustrals demanant un Claustre extraordinari per debatre si s’avancen les eleccions a Rector o no. El Rector, refugiant-se amb una interpretació de la normativa, decideix invalidar-les. Malgrat això el Consell de l’Estudiantat tornarà a reunir les firmes i les presentarà al proper Claustre del 16 d’abril. Aquest cop sí que seran vàlides.

Després de la part informativa feta pel Martí Obiols, Toni Tribó i Manel de l’EPSEB es posa sobre la taula les opcions que hi hauria plantejades des de la UPC:

- Demanar a la Junta d’Escola que aprovi un text en contra del pressupost, les retallades i demanant unes eleccions anticipades a rector

- Vaga indefinida

- Vaga puntual (es proposa des de la UPC: 17, 18 i 19 d’abril) + accions de protesta puntuals

Hi ha ràpid consens sobre la petició per la Junta d’escola: S’acorda demanar a la Junta d’escola que emeti un comunicat en la línia mencionada (LA JUNTA D’ESCOLA HA APROVAT AVUI DIJOUS 4 UNA MOCIÓ EN AQUEST SENTIT).

S’inicia un debat i intervencions sobre les dues opcions. És un debat divers i intens. Hi ha qui defensa una vaga indefinida perquè es creu que és més significativa i que una vaga puntual no tindria cap efecte. Altres defensen una vaga puntual ja que dubten del seguiment d’una vaga indefinida. Algunes persones pregunten què passaria amb les notes si es fes una vaga indefinida. Sobre això s’especula sobre si es guardaria la nota, o si s’avaluaria només amb el fet fins aleshores, o si hi hauria aprovat general.

Algunes persones exposen el seu cas personal: des d’un PAS que diu que ella i el seu marit estan disposats a fer Vaga indefinida, tot i el risc de quedar-se sense cap ingrés, fins a una estudiant que manifesta que depèn econòmicament dels seus pares, i és de fora i no es pot permetre arriscar-se a repetir una assignatura. Altres persones parlen de la responsabilitat que tenim vers els futurs estudiants, i que cal pensar en l’endemà i no només amb el què haurem de pagar si repetim l’assignatura. També hi ha qui apunta que som pocs centenars de persones a la sala i que si no som capaços de posar-nos d’acord, encara menys de tenir una vaga indefinida amb seguiment significatiu.

Després de força debat, s’acorda:

Realitzar una votació per urna dilluns i dimarts

A la consulta es preguntarà: “Vols fer vaga: SI o NO” “Si és que sí, quin tipus de vaga vols fer: INFEDINIDA o PUNTUAL amb ACCIONS”

Aquesta votació serà coordinada per la DEAV i amb la col·laboració de tothom que vulgui ajudar

- Realitzar una nova assemblea el proper dimecres 10 i continuar debaten el resultat de la consulta i futures accions.

Degut a que és molt tard, són quasi les 15:30h, es decideix post posar el debat sobre l’estat de les escoles per més endavant